25 Mayıs 2012 Cuma

ESKİŞEHİR

Son Güncelleme: 2015

Eskişehir beklentilerimin üzerinde bir şehir. Gerek İstanbul’a yakınlığı, gerekse güzel ortamı ile beni cezbetti ve sık sık kendini ziyaret ettireceğe benziyor :) İşin en güzel tarafı Pendik'ten hızlı tren ile 2,5 saatte Eskişehir'e oldukça konforlu bir seyahat ile ulaşabiliyor olmanız. Ayrıca tren garı şehir merkezine o kadar yakın ki, trenden iner inmez gezmeye başlayabiliyorsunuz.

Şehire nereden başlamalı bilmiyorum. Hemen her yeri güzel. Bir şehri bir belediye başkanının ne kadar güzel bir hale getirebileceğini de görmüş oldum böylece. Hatta düşününce İstanbul'un ne hale getirilebileceğini düşünüp iyice dertlendim, güzelim şehre yazık etmişiz dedim.

Herkesin önceliği Porsuk çayında Venedik misali bir gezinti elbette. Mevsim ve zaman itibariyle bu gezintiye çıkamadım ama Porsuk’a karşı oturup bir çay içmeki kahvaltı etmek bile güzeldi. Ama siz giderseniz bir gondol sefası yapın derim. Porsuk kenarındaki cafe'lerden birinde oturup temiz havada güzel bir kahvaltı yaparak güne başlamanızı öneririm. Yine mevsimsel olarak gidemesem de yazın giderseniz Kentpark suni plajını da görmenizi öneririm. Enteresan bir tecrübe olmalı.

Eskişehir’de Odunpazarı Evleri görülmeye değer güzellikler. Hepsi küçücük rengarenk bir sürü ev. İnsanın içlerinde gezerken içi açılıyor resmen. Hemen evlerin ortasında bir çok küçük cafe, restaurant bulunuyor. Ayrıca müzelerin hemen hepsi bu bölgede. Cam sanatları müzesi, Balmumu Heykel müzesi, Lületaşı müzesi, Atlıhan El Sanatları Çarşısı vbg. Odunpazarına gitmek için taksi dışında bir opsiyonunuz da hemen merkezden bineceğiniz tramway. Tramwaydan Atatürk Lisesi durağında inip 3 dakikalık bir yürüyüş ile Odunpazarı'na ulaşabilirsiniz.

Şehrin hemen merkezinde Doktorlar Caddesinde bir yürüyüş yapıp alışverişinizi yapabilir, hemen yakındaki Haller Gençlik merkezine uğrayabilirsiniz. Doktorlar caddesi bana direk Bahariye'yi hatırlattı.

Haller Gençlik Merkezi içinde küçük hediyelik eşyalar alabileceğiniz dükkanlar olan geçmişte hal olarak kullanılan bir kapalı çarşı. Çarşının içinde cafe ve barlar da bulunuyor. Akşamları müzik ve içki içip keyif yapabileceğiniz güzel bir mekan. Bu arada merkezin üst tarafı da buz pistiymiş (gözümle görmedim ancak öyle söylediler :) ).

Eskişehir'de bir çok park bulunuyor. Biz Sazova parkına gittik. Masal şatosu, Bilim Müzesi, Akvaryum vs gibi aktivitelerle özellikle çocuklu aileler için ideal. Gitmişken Kocatepe Kahvesinde bir kahve de için derim. Bir de Şelale Park var ki Eskişehir manzarasına karşı kahvaltınızı yapıp keyifli zaman geçireceğinizi garanti edebilirim.

Bence Eskişehir’in en güzel yeri Barlar Sokağı. Her daim cıvıl cıvıl... Barlar, cafeler, restaurant’lar görülmeye değer. Beyrut Gemmayzeh’e çok benzettim ben burayı. Rakı-balık için önerebileceğim mekan Neyzen Meyhanesi. Barlar sokağının hemen girişinde çok güzel bir restaurant. Mezeleri özellikle tavsiye edilir.

Evet Neyzen güzel ancak geldim bir günüm var ve yemek yemek istiyorum dediğinizde hiç şüpheniz önereceğim bir tane restaurant var, o da Mezze. Gerçekten yemekleri, ortamı ve servisi itibariyle tek geçerim. Eskişehir'e giderseniz burada yemeden dönmeyin. Hatta kendinizi garsona bırakın o seçsin, siz yiyin :)

Barlar sokağının girişinin hemen karşısında Cafe Del Mundo / Varuna Gezgin bulunuyor. Bu mekana resmen BAYILDIM. 2 tane gezgin arkadaş açmış, garsonlar genç, dinamik ve ilgili. Çalışanlar dünyayı geziyor, gezdikleri yerlerde çektikleri görüntüleri de barkodan tüm müşterilere yansıtıyorlar. Tam benlik :) Cafenin her yerinde gittikleri yerlerden aldıkları plakalar, tepsiler var. Bira çeşitleri de oldukça fazla. Müzikler harika, güzel bir havada gidin ve terasta oturun. Gezginlerin gezdikleri, gördükleri yerlerle ilgili bilgi için;

Eskişehir'e gitmişken çiğbörek yemeden dönülmez elbette. Herkesten duyduğumuz Papağan'a biz de gittik. Ancak açıkçası Odunpazarı'nda Tatar Evi'nde yediğim çiğbörekten bir farkı yoktu. Farkı olmadığı için kapısında sıra beklemeye gerek var mı emin değilim açıkçası. Biraz fazla ticarethane olmuş gibi geldi bana.

Kahvaltı için Porsuk kıyısı dışında Doktorlar Caddesin'deki Acıktım'ı deneyebilirsiniz. Fotoğrafta gördüğünüz manzaradan biz memnun kaldık :)

Konaklama için İbis oteli öneririm. Zira hem uygun fiyatlı, hem de Barlar sokağının hemen karşısında stratejik bir konumda :) Bu bina da eskiden bugday silosuymuş.

Keyifle gezin...

Eskişehir Belediyesi’nin sayfasından detaylı olarak eskişehir gezisinde görülebilecek yerler için;