25 Mayıs 2014 Pazar

KAZ DAĞLARI

Kaz dağları özellikle bahar aylarında 3-4 günlük tatiller için ideal bir gezi rotası. Biz öyle yaptık diye söylemiyorum, gerçekten doğru zaman bu bence :)

Öncelikle hareket, eğlence, dans, müzik vs arayışınız varsa Kaz dağları yanlış mekan. Sizi Ege-Akdeniz kıyılarına alalım. Buraya daha ziyade dinlenme, temiz hava alma, doğayla iç içe olma tatili diyebilirsiniz.
İstanbuldan feribot ile Bandırma’ya ardından da Susurluk, Edremit üzerinden Kaz dağlarına ulaşabilirsiniz. Biz giderken GPS’e uyup Çan yolundan gittik (daha kestirmeymiş), ancak Bayramiç sonrasında cidden Kaz Dağlarına kendi aracımız ile girmek durumunda kaldık ki yolda ayı ya da domuzdan geldiğini tahmin ettiğimiz bir ses duyunca cidden panik olduk. :) Ayrıca engebeli yollara dayanamayan aracın altı da birkaç kez yola çarpmak durumunda kaldı. Bu nedenle tavsiyemiz GPS’i kapatıp Susurluk üzerinden gitmeniz. :) Hem Susurluk’ta bir ayran içip yola devam etmenin keyfi de başka oluyor.

Kaz Dağlarında oteller/konaklar iki temel bölgede toplanmış; Yeşilyurt ve Adatepe. Biz tercihimizi Yeşilyurt’tan yana kullandık ve hiç de pişman olmadık. Adatepe Yeşilyurt’a göre biraz daha tenha bir yer. Gece gitmedik ama sanki geceleri biraz daha sıkıcı olabilir :)

Kaz Dağları civarında yapılması gerekenler;

• ·     Yeşilyurt ve Adatepe köylerini gezin.

• ·     Hasanboğuldu’yu ve Sütüven Şelalesini görün. (Sütüven Şelalesinde mümkünse ayağınızı buz gibi suya sokun.)

• ·      Zeus Altar’ından Çanakkale ve Balıkesir’i izleyin.

• ·      Assos/Behramkale’ye gidin. Temple of Athea’yı görün ve sahilde bir bira için. (Biz Yelken Cafe isimli bir yerde oturduk, gayet başarılıydı.)

• ·      Şahin Deresine yukarıdan bakın.
  • ·      Zeytinyağı alın.
  • ·      Balık yiyin.
  • ·      Ve tabiki bir araç kiralayıp Kaz Dağlarını Milli parkını gezin.

Son maddeyi biraz daha açmakta fayda var. Kaz Dağları Milli parkına özel aracınızla giremiyorsunuz (aracınız arazi aracı değilse), ayrıca kendi aracınız ile gitseniz bile girişte yanınıza bir kılavuz almadan da girmenize izin verilmiyor. Avcılar köyü girişinde araç ve kılavuz ayarlayan yerler var. Günlük 250-350 arasında değişen fiyatlar ile araç+kılavuz ayarlayabiliyorsunuz. Araçlara 7 kişi sığabiliyor. Biz rehberimizi otelimiz aracılığıyla bulduk ve çok memnun kaldık. Rehberimiz Salih Bey gerçekten hem bize parkın en güzel yerlerini gösterdi, hem de her yer hakkında oldukça detaylı bilgiler verdi. Dağda arazi aracı ile gezmek oldukça zevkliydi, ağaçların arasından, daracık engebeli yerlerden geçerken özellikle de bir tarafınız uçurum olunca korkmuyorsunuz desek yalan olur heralde. Ama bu adrenalin oldukça iyi geliyor insana :) Temiz havayı ciğerlere çekince değdiğini hissediyorsunuz. :)

Konaklama için Yeşilyurt’ta bir çok konak bulunuyor. Bizim kaldığımız yerin adı “Kısık Konağı” idi. Biz otelden çok ama çok memnun kaldık. Konaklama yarım pansiyondu, sabahları kahvaltı, akşamları da akşam yemeği gerçekten çok lezizdi. Ege’ye ait herşeyi tatmamızı sağladılar desek abartmış olmayız sanırım. Ayrıca çalışanların hepsi de çok sıcak ve yardımcıydılar. Giden herkese gözü kapalı önerebileceğimiz bir otel olduğunu söyleyebilirim.

Otelimiz yarım pansiyon olmasına rağmen biz bir gece dışarıda yemeği tercih ettik. Eğer yemeği dışarıda alacaksanız Küçükkuyu sahildeki balıkçılardan Alp Balıkçılığı öneririz (Alp Otel & Balıkçılık). Bir de Kuzey Ege’ye gidip de zeytinyağı almadan olmaz elbette. Biz Küçükkuyu merkezde Damlıca isimli yerden aldık, kullandık memnun kaldık tavsiye ederiz :) Peynir almak isteyenler için de Bandırma’da Ünal Çiftliği isimli peynirciyi tavsiye ederiz. Aynı firmanın ürünlerini Susurluk Varan tesisleri de satıyor ama 2 katı fiyatına. Aman dikkat!