9 Ekim 2016 Pazar

URLA

Bir haftasonu kaçamağı için gittiğim Urla'ya geldi sıra. Araç ile Osmangazi Köprüsünden gitmeyi tercih ettim ben, Bursa'da trafik, Karacabey girişinde ve Manisa'da yol çalışması derken yolculuk 7 saate yakın sürdü. Araba ile gitmek bu şartlar altında ne kadar mantıklı çok emin değilim ama Urla'ya gitmeye değdi mi derseniz, bence değdi. Bu arada bu yol üzerinde Karacabey girişindeki Tavacı Refik'te saç kavurma, kuzu ve kestaneli kabak tatlısı yemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

Öncelikle Urla merkez ile ilgili pek bilgi veremeyeceğim zira gitmedim bile :) Otel olarak sahil kenarında Yelken Oteli tercih ettim, hemen denizin kenarında oldukça güzel küçük bir otel. Tavsiye ederim.

Urla sahili çok güzel, sakin ve huzurlu bir yer. Burada özellikle Denizaltı Cafe'de denize nazır güzel bir kahvaltı ile güne başlamanızı öneririm. Azimliyim, sporcu ruhluyum derseniz sabah sahilde bir yürüyüş de güzel olabilir bence. 

Urla'da bir tam gününüzü Urla Bağ Yolunda geçirmenizi öneririm. Urla Şarap Üreticileri ve Bağcılık Derneği bir insiyatif almış ve bölgeyi Napa benzeri bir şekle dönüştürmüş. Hem gastronomik olarak, hem de turistik olarak sizi cezbedebilecek bir aktivite yaratmışlar. Şu sayfadan detaylı bilgi ve haritaya ulaşabilirsiniz. 

Burada çeşitli şarap bağı ve işletmelerini gezebilirsiniz. Kiminde şarap yapımı ve üretim tesisi gezebilir, kiminde tadım yapabilir, kiminde konaklayabilir, kiminde yemek yiyebilirsiniz. Hemen hepsinin farklı bir misyonu var anlayacağınız. Ayrıca bağları gezerken bol bol üzüm de yiyebilirsiniz tabii. 

Ben özellikle Ulrice'deki hem güzel pizza yiyebildiğiniz, hem de güzel şarap içebildiğiniz keyifli cafeyi sevdim. Bir de Urla Şarapçılık'ta keyifli bir fabrika gezisi yapıp tadım yapmak güzel bir deneyim oldu. 
Urla Şarapçılığın fıçıları Fransa'dan özel olarak getiriliyormuş. Hasat Ağustos-Ekim ayları arasında yapılıyor. Kırmızı şarap yaklaşık 10-12 ay mahzende bekletilirken, beyaz şarap direkt olarak tanktan taze olarak şişeleniyor. Benim favorim olan rose şarap kırmızı üzümün az bekletilmiş hali. 

Urla bağ yolu zevkinize göre size 1-3 gün geçirtebilir bence. Hem gözünüze, hem midenize hitap eden bir deneyim olduğunu söyleyebilirim.
t
Urla sahilde birçok balık restaurantı bulunuyor. Favori Yengeç restaurant, ancak Ekim ayında Cumartesi günü bile full çektiği için biz Ehl-i Balık Kahraman'ın Yeri isimli restaurantta yedik. Yediklerimiz oldukça güzeldi, özellikle deniz ürünlü şevketi bostan ve ahtapot carpaccio benim favorilerimdi. Ama Yengeç'i herkes bu kadar övdüğüne göre farklı bir olayı vardır diye düşünüyorum.

Urla bir haftasonunu geçirip hiç de pişman olmadan döneceğiniz güzel, sakin bir Ege kasabası tadında. Tavsiye ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder