14 Aralık 2010 Salı

İTALYA - FLORANSA

Geldik Rönesans'ın başkentine... Özellikle sanat meraklıları kesinlikle ama kesinlikle görmeli... Şehrin hemen her yerinde Botticelli, Michelangelo ve Donatello'nun imzasını görmek mümkün. Gidince keşke sanat tarihi okusaydım da şu baktıklarımdan anladığımın 10 katını anlasaydım diye düşünüyor insan :) Ben gezerken Amerika'dan gelmiş bir grup genç ve öğretmenleri vardı yanlarında, adam tek tek anlatıyordu bütün eserleri, ben de yanlarında durdum sebeplendim, güzel oldu :)

Şehir rahatlıkla yürünerek gezilebilecek kadar küçük, zaten şehrin içerisinde yürürken sanat ile iç içesiniz. İlk gideceğiniz yer Duomo ve Vaftizhane olacaktır. Duomo portakal renkli kubbesi ile Floransa deyince ilk akla gelen yer. Vaftizhane'nin bronz kapıları da gerçekten görülmeli. Kapıya Michelangelo tarafından "Cennet Kapısı" ismi verilmiş. Kapının üzerinde 10 ayrı panoda İncil'den hikayeleri gösteren kabartmalar resmedilmiş. (Kabil'in Habil'i Öldürmesi , Adem ve Havva'nın cennetten kovuluşu vbg) Her birinin incelediğinizde detaylar konusunda gerçekten hayrete düşüyorsunuz. Bu arada kapının önünde resim çektirebilirseniz bravo size :) Hatta yazın gidiyorsanız kalabalıktan kapıyı görebilirseniz o bile başarı sayılabilir :)




Floransa'ya gitmişken Uffizi sanat galerisine gitmeden dönmeyin, ama sıraya sabahtan girin derim. Ben öğlen girmeye çalışmıştım ve girişim 2 saat sürmüştü. İsterseniz internet sitelerinden önceden bilet alabiliyor ve sıra beklemeden girebiliyorsunuz. Ama bir miktar servis bedeli ödemeniz gerekiyor, bence buna değer. Galeride Michelangelo'nun, Botticelli'nin bir çok eserinin yanı sıra Osmanlı padişahlarının resimlerini de bulabilirsiniz.

Şehirde gidilecek bir diğer yer de Piazza della Signoria (Senyorlar Meydanı). Hemen Uffizi galerisinin yanında olan bu meydanda Cellini'nin Perseus'unu (Medusa'nın kesik başını taşıyan Perseus), Michelangelo'nun meşhur Davud heykeli ve Giambologna'nın Sabine Kadınlarının Kaçırılışı heykeli görülmesi gerekenlerden... Sanki bir şehri değil de God of War oyununu geziyormuş hissi verdi bana Floransa. Evet mitolojiyi God of War ile bağdaştırmam tuhaf olabilir ama bu da benim bakış açım yapacak bir şey yok :)


Bence Floransa'nın en güzel yerine geldi sıra; Ponte Vecchio köprüsü... Köprünün üzerinde bir sürü kuyumcu dükkanı var ve köprü ile Arno nehri üzerinden geçerek şehrin öbür yakasına geçebiliyorsunuz. Bu arada Ponte Vecchio'yu uzaktan görüp fotoğraflamak için Piazza Michelangelo tepesine gidebilirsiniz. Tepeden köprüyü ve Floransa'yı görmek kesinlikle muhteşem. Yeğenimin göbek bağını buraya attık biz, Arno nehrine. Kendisi sanatkar olacak şimdiden belli :)


Köprüyü geçer geçmez sağda küçük bir dükkanda Pinokyo hediyelikleri satılıyordu. Pinokyo Floransalı olduğu için bu hediyelik eşya dükkanı görülmeye değer. Köprünün öbür tarafından Palazzo Pitti de görülebilecek yerler arasında. Sarayda Floransa tarihine damgasını vuran Medici ailesinin koleksiyonu sergileniyor. Bu saray Medicileri alt etmek isteyen Pitti ailesi tarafından yapılmış ancak yapımı sırasında banker Luca Pitti iflas ettiği için saray Medicilere satılmış. Ne oldum demeyeceksin demek ki :)

Mercato Centrale isimli açık pazara da uğramanızda fayda var. Floransa özellikle meşhur Toscana derisinden yapılmış çanta, cüzdan alışverişleri yapmak için ideal bir yer.

Yiyecek-İçecek
Floransa'da kahve içmek için ideal yer Piazza della Repubblica. Meydandaki cafe ve restaurantların hepsi oldukça eski ve tarihi. Kahve içip meydandaki insanları ve etkinlikleri izlemek için bu cafeler ideal...

Yemeğe gelince tabiki Toscana'ya gitmişken meşhur Floransa Bifteğinden yemeden dönmemeniz lazım. Ben Piazza del Mercato Centrale'de Da Garibardi diye bir restaurant'ta yemiştim, kesinlikle çok doyurucu ve çok lezzetliydi. Garson çocuk bir kaç kelime Türkçe'de biliyordu, eski kız arkadaşı Türkmüş :) Restaurantın internet sitesi için tık.

Tabii Floransa'da biftek yiyecekler az pişmiş etten çok hoşlanmıyorsanız sakın iyi pişmiş (well-done) demeyi unutmayın. Genel olarak medium kavramları bile oldukça çiğ ve mükemmel oluyor :) 



Son olarak gitmeden aldığımız bir öneri ile Floransa'da süper bir pizza yeme şansını da yakaladık. Pizzeria Funiculi isimli restaurant kesinlikle süper pizzanın adresi. Restaurant turistik değil, genelde lokaller geliyor. Bu nedenle İngilizce menü bulmakta ve garson ile anlaşmakta biraz zorluk yaşayabiliyorsunuz ama pizzalar için buna kesinlikle değer. İnternet sitesini buldum ama tahmin edeceğiniz gibi o da İtalyanca :)

Adres: Via Il Prato 81.

Keyifle gezin....

Magnet
Son olarak magnetlerin bir gezi için bende ne kadar önemli yeri olduğunu şu yazımda anlattım.

Bu gezinin magneti tabi ki Pinokyo!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder