6 Temmuz 2015 Pazartesi

PAÇACI HİKMET

Bu sefer bir mekan anlatmak istiyorum, ben çok severim ama her bünyede aynı etkiyi yaratır mı bilmiyorum. Özellikle yemek ile ilgili şeyler çok göreceli malum. Mekanın adı Paçacı Hikmet Anadolu Yakasında oturup yolu Bostancı'dan geçenler farkında olmasalar da bu mekanın önünden geçmişlerdir. Tam Bostancı minibüs caddesinde, ışıklı tabelaları olan bir mekan.


İlk defa seneler önce bir arkadaşımın önerisi ile gitmiştim, sonra sonra Vedat Milör'e de konu oldu kendisi. Her gidişimde aynı kalite ve özen. Tabii siz sakatat, yağlı et vs yemem, sevmem diyorsanız baştan gitmeyin zaten, onu da belirteyim. 

Aşağıda gördüğünüz muhteşem tuzlama, özellikle akşam alkol sonrası uğrayıp sirkeli sarımsak ile içilmelik. Ben alkolsüz de içiyorum ama alkol almadan yiyemem diyenler için Paçacı Hikmek 24 saat açık.



Diyarbakır usulu içli köfte (yandaki hurmalar Ramazan sebebiyle :) )

Bol acılı çiğ köfte,

Ankara Tava. Çok güzel pişmiş bir kuzu eti (kuzu incik) yanında et suyuna arpa şehriye pilavı ile. 


Tabi ki mumbar dolması. Şimdi "Ay iğrenç" vs demeyin, kokoreç yiyorsanız zaten hiç demeyin. Farklı bir şey değil. Görüntüye aldanmayın, bunu deneyin. Ama her yerde değil, burada deneyin... Detayına girmeli miyim bilemedim ama koyun bağırsağının içinin dolma şeklinde doldurulmasıyla yapılan bir Güney Doğu Anadolu yemeği.


Saç kavurma. Pişmesi bir 15 dakika kadar sürüyor. Masadaki diğer her şey hemen geldiği için uyarıyorlar baştan :)  Lezzet bir hayli iyi.


Ve tatlı olarak güzel bir irmik helvası...


Hayat yeni tatlar denedikçe güzel, önyargıları yıkın. Deneyin bakın çok seveceksiniz :) Şaka bir yana dediğim gibi zevkler tartışılabilecek şeyler değil. Ben öneri ve beğenilerimi yazıyorum. Uygulamak, beğenmek ya da beğenmemek size kalmış.

Afiyetle :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder