18 Mayıs 2016 Çarşamba

ADIYAMAN - NEMRUT

Yıllardır istediğim ancak bir türlü ayarlayamadığım Nemrut dağı gezisini nihayet şansın da yardımı ile gerçekleştirme fırsatı buldum.

Nemrut'ta güneşin doğuşunu izlemek bence ömürlük bir tecrübe... Bir daha gider miyim, sanmıyorum ama herkesin ömründe bir kere bunu yaşaması gerektiğini düşünüyorum. 

Nemrut'a gitmek için iki seçeneğiniz var, Malatya tarafından, ya da Adıyaman tarafından. Ben Adıyaman'dan gittim. Adıyaman oldukça küçük bir şehir ancak özellikle Nemrut'a çıkacak turistleri ağırlayan bir kaç güzel otel seçeneği mevcut. Ben Otel Antiochos'ta kaldım. 

Dağa zamanında çıkıp gün doğumunu yakalamak için sabah 3 gibi otelden ayrılıp daha doğru yol almanız gerekiyor. Yol biraz zorlu, virajlı ve bir tarafınız uçurum :) Ama gitmeye değer tabi ki. Arabayı bıraktıktan sonra yaklaşık 15-20 dakika yürüyerek tepeye çıkmanız gerekiyor. Soğuk havada bu yürüyüş biraz yorucu ve zorlayıcı oluyor. Bu arada Mayıs ayında bile çok soğuk bir hava ile karşılaşacağınızı iletmem lazım. Kesinlikle temkinli gitmelisiniz. Ben polar üzerine 2 tane kalın mont giyip bir de üzerime battaniye alarak izleyebildim.

Şimdi sözleri bırakıyorum ve fotograflara geçiyorum. Ancak fotoğrafların gerçekleri tam olarak yansıtamadığını belirtmek istiyorum. Gerçeğini izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.























Adıyaman'a gitmişken yemek yemek için iki seçenek önereceğim. Biri Kebapçı Beko, burada kavurma ve kıyma kebap yiyebilirsiniz. İkincisi ise Şambayatlı Hocanın Yeri, burada da pirzola yemenizi öneririm.

Keyifli geziler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder