25 Ocak 2016 Pazartesi

AVUSTURYA - VİYANA

Viyana güzel, sakin, küçük ve kış aylarında oldukça soğuk bir şehir. Küçük havalimanına varır varmaz hızlıca pasaport işlemlerinizi halledebiliyorsunuz ve 16 dakikada CAT treni ile şehir merkezine (Landstrasse) ulaşabiliyorsunuz. Önerim tren biletini baştan gidiş-dönüş almanız. Bu arada bilet almamazlık etmeyin kesin kontrol ediliyorsunuz. Tren ile ulaştığınız Landstrasse'den metro ile istediğiniz bölgeye ulaşmanız mümkün.

Oteli tercihen meşhur Stephansplatz veya Rathaus civarlarında tutmanızda fayda var. Ben son gidişimde Rathaus'a 3 dk yürüme mesafesinde bir Airbnb'de kaldım. Çok da başarılıydı.

Habsburg ailesinin damgasını vurduğu şehirde bir çok saray ve kilise bulunuyor. Benim en beğendiklerim arasında Schönbrunn, Belvedere  ve Hofburg (Imperial Palace) sayılabilir. Bahsi geçen saraylar kadar sarayların bahçeleri de muhteşem.




Tabi ki tepesine çıkıp şehri inceleyebileceğiniz Stephansdom da uğramadan gelmemeniz gereken yerlerden. Stephansdom'un hemen önü Stephansplatz, zaten burasi sehrin genel merkezi de sayilabilir. Hatta Viyana'da ne tarafa yürüseniz son noktada Dom'a çıkıyorsunuz :) Burada Kartner Strasse'de yürüyüş yapıp şehrin havasını almanız tavsiye edilir. Bir de lüks alışveriş sevenlerdenseniz Kohlmarkt'a bir gidip mağazaları gezmenizi öneririm.







Schönbrunn sarayında Habsburg ailesinin hayatının derinliklerine girmenin yanı sıra sarayın arka tarafında bulunan muhteşem bahçeleri de görmeden Viyana gezisini tamamlamamak lazım. Kış aylarında giderseniz bahçe kardan pek görünmüyor ama yazın muhteşem renkleri görmek mümkün oluyor. Gerçi karlar altında da bahçe ayrı bir güzel diyebilirim.




Hundertwasserhaus diye anılan Avusturya'lı sanatçı Hundertwasser tarafından dizayn edilmiş rengarenk evler Viyana'nın görülmesi gereken önemli yerleri arasında. Masal evi gibi... Ben bulmak için ciddi zaman harcamış ama bulunca pişman olmamıştım :)




Hundertwasser'den geri dönerken güzel Tuna'nın kenarında güzel bir yürüyüş yapmanızı da öneririm. Yalnız aman dikkat kış aylarında oldukça soğuk ve rüzgarlı oluyor.



Viyana'da metro ağı bir hayli gelişmiş. Hemen her yere metro ile gitmeniz mümkün. Müze sevenlerdenseniz Museum Quartier'e bir uğrayın derim. Bir de böyle pazar yeri gezeyim severim vs diyorsanız Naschmarkt tam size göre. Küçük küçük dükkanların arasında gezip, yemeğinizi yiyebilir, pazar yeri keyfine varabilirsiniz. Bir çok Avrupa ülkesinin aksine Viyana'da peynirli kahvaltı bulmanız da oldukça kolay :)




Efendim meşhur Mozart Avusturya'lı olduğu için Viyana sokaklarında gezerken her yerde Mozart ile ilgili hediyelik eşyalara rastlayacaksınız. Küçük Mozart heykelleri, çikolataları (Mozartkugel) alınabilecek hediyelikler arasında sayılabilir. 



Bunun disinda bir de Manner gofretlerinden almadan dönmemekte fayda var. Aslinda özü bildiginiz 9 kat findikli gofret ama bu kadar lezzetli bir gofret yemediginizden emin olabilirsiniz. Hemen Stephansdom'un yaninda var bir tane magazasi. Zaten iceri girince bir sey almadan cikmak imkansiz.




Aslında Avusturya'da toplamda 3 kere gittim ama son gidiş amacım biraz farklıydı; Bank Austria'nın balosuna katılmak. Hayatımda ilk defa gerçek anlamda bir baloya gittim ve gerçekten çok etkileyici olduğunu söyleyebilirim. Balo Rathaus'taydı, o filmlerde gördüğümüz vals gösterileri vs hepsi de gerçekti ve çok güzeldi. Biraz fotoğraf koyarsam belki bir nebze yaşatabilirim size o atmosferi...








Program önce genç öğrencilerin vals gösterisi ile başlıyor, sonra herkes vals yapmaya başlıyor. Ben yaptım mı? Vals hayır, ama çok kısa bir iki dansa katıldım :) Çok da keyifliydi. Aşağıda bir kaç balo videosunu bulabilirsiniz.




Hayatta insanın bir kere yaşaması gerektiğine inandığım bir deneyimdi. "Bir daha gider miyim?" - "Hayır" , ama "İyi ki gitmiş miyim?" - "Şüphesiz evet" :)

Yiyecek İçecek


Viyana'ya kadar gidip schnitzel yemeden dönülmez elbette. Türkiye'de Schnitzel yiyince fazla yağ nedeniyle mide ağrısı yaşayan ben dahi yediğim muhteşem şeye hayran kaldım ve herhangi bir mide ağrısı da yaşamadım. Yağları bir başka sanırım, ağır olmamasını sağlayabiliyorlar. Schnitzel deyince de herkesin hic dusunmeden onerdigi yer Figlmuller. Yedigim en güzel schnitzel oldugunu söyleyebilirim sanirim. Yalniz ya rezervasyon yaptirin ya da 7'ye kadar gidip siraya girmis olun. Aksi halde yemeden dönme olasiliginiz fazla.



Bir de Rathaus yakınındaki Centimeter restaurant'ı deneyin derim. Biz en son 6 kişilik sword (kılıç) söyledik. Schitzel ve etler kılıça dizili (şiş) olarak geldi, alttaki muhteşem patatesler ile birlikte... Bunu yiyenler sonra 10 saat bir şey yiyemedi :)




Bunun disinda yemek icin önerilebilecek diger bir yer de Nordsee, balik ve deniz urunu sevenler icin hizli ve lezzetli bir çözüm. Ben Avusturya ya da Almanya'ya gittiğimde en az bir öğlen Nordsee yemeden dönmemeyi prensip haline getirdim diyebilirim.

Meşhur Sacher Hotel'de Sacher Torte yemeniz önerilir. Ben Sacher Torte'den daha çok Apfelstrudel'i (Elmalı tart) beğeniyorum ayrı... Ama Sacher Cafe'de genelde sıra oluyor, bunu göze alarak sabretmenizi öneririm. İkinci seçenek ise Kohlmarkt'taki Demel Cafe, ama benim favorim Sacher Hotel.





Rathaus'un hemen yakınında Landtmann Cafe bulunuyor yemek ve cafe için burası da tercih edilebilir. Bu arada Avusturya güzel kahveleriyle de meşhur. Viyana kuşatması sırasında Osmanlı'nın bıraktığı kahve çekirdekleri ile başladıkları yolculukta kahve konusunda bu kadar ileri gidebilmiş olmaları takdir konusu...

Avusturya insanının genel davranışları konusunda kafamda bazı soru işaretleri olduğunu da belirtmek isterim. Özellikle garsonlar son derece kaba, hata yaptıklarını kabul etmeyip yanlış bir şey olduğunda size suç atmaya çalışıyorlar. Örneğin yanlış getirilen bir sipariş sonrası, "Kafamı karıştırdınız ondan oldu" gibi bir yorum yapabiliyorlar :) Bu sebeple yiyecekleri çok beğenmekle birlikte, Rathaus Cafe'de edilen kahvaltı sonrası yaşanan garson krizi nedeniyle orayı öneremiyorum. Yalnız bunun bu cafeye has bir durum olmadığını söyleyebilirim. Zira bir çok yerde benzer tepkiler görmeniz mümkün.

Magnet
Son olarak magnetlerin bir gezi için bende ne kadar önemli yeri olduğunu şu yazımda anlattım.

Bu gezinin magnetleri şöyle;




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder